از «عارف» بت نسازید. ایشان ائتلاف اصلاح طلبان را سه روز به تاخیر انداخت.



در روزهای پس از انصراف آقای عارف از ایشان به عنوان اصلاح طلبی فروتن یاد شد اما بابد به خاطر داشت ائتلافی که قرار بود صبح شنبه 18 خرداد اعلام شود با انصراف دیرهنگام آقای عارف سه روز به تاخیر افتاد. نیز ایشان نه از روی فروتنی که از روی ناچاری و پس از این که شورای مشورتی اصلاح طلبان آقای روحانی را به عنوان کاندیدای منتخب اعلام نمود و محمد خاتمی نیز نامه ای به او نوشت، انصراف داد. عارف در متن بیانیه ی انصرافش نیز نامی از حسن روحانی نبرد.
این مطلب را از این رو نوشتم که اگر ائتلاف اصلاح طلبان صبح روز شنبه هجدهم خرداد همان طور که از پیش اعلام شده بود به نتیجه می رسید 3 روز کامل فرصت تبلیغاتی برای کاندیدای نهایی اصلاح طلبان فراهم بود و به طور قطع در افزایش آرای حسن روحانی هم تاثیرگذار بود. شاید این تاخیر بیهوده که از شواهد و قراین برمی آید در نتیجه ی لجبازی و عدم تمکین آقای عارف روی داد می توانست آرای آقای روحانی را که در لبه ی مرز 50درصد پیش می رفت کاهش داده و حتی نتیجه ای دیگر رقم بخورد.
شورای مشورتی اصلاح طلبان باید حقیقت را بگوید و توضیح دهد که چرا با سرنوشت مملکتی به خاطر تک روی یک فرد، بازی شد؟

۴ نظر:

ناشناس گفت...

بهترين كارو كرد
زيرا زودتر انجام ميشود يك فكرى حكومت مي كرد

ناشناس گفت...

بهترين كارو كرد
زيرا زودتر انجام ميشود يك فكرى حكومت مي كرد

شاهرخ گفت...

سلام. عذر میخوام رک میگم. خیلی آبکی و احساساتی فکر میکنی. مسلما تمام تصمیمات حساب شده بود. اگه شنبه انصرافت میداد اصول گراها زمان بیشتری برای فکر کردن داشتن و با یک نظر سنجی میدانی سریعا بدل این حرکت رو میزدن و خیلی راحت شرایط رو حد اقل برای بردن به دور دوم فراهم میکردن. عزیزم بشین گوش کن ببین بزرگتر چی میگه، از احساسات و تصوراتت سناریو درست نکن بعدم برا خوردت کف بزنی و سوت بکشی که به به چه تحلیلی ارائه دادم و تونستم متفاوت فکر کنم.

iranefarda گفت...

"عزیزم بشین گوش کن ببین بزرگتر چی میگه"

این حرف شما که مثل حرف ذوب شدگان در ولایت فقیه است!

عارف وقتی انصراف داد که اصلاح طلبان نام روحانی را به عنوان کاندید نهایی خود اعلام کردند. و کاملا واضح بود که تا لحظه ی آخر قصد انصراف نداشت.