بادکنکهای اعتراض (2)

در یکی از یادداشتهای این وبلاگ با عنوان بادکنکهای اعتراضی در مورد شیوه ای ساده برای پرواز بادکنک با استفاده از نایلون فریزر مطلبی نوشته شد. خانم مینو با ارسال نظری نکات دیگری را افزوده اند که جالب است:

سلام! مهندس میرحسین عزیز گفته بود راهی برای اعتراض پیدا کنید که زنان باردار و کودکان هم بتوانند در آن مشارکت کنند.یک دختر با مادری سنتی و پدری که کارت بسیج فعال دارد در یک شهرستان چه می تواند بکند؟ فقط اندکی اینترنت و یادداشت و ایمیل... البته با احتیاط کامل از ترس کنترل پدر جان! طرح بادکنک سبز قبلا در بالاترین بارها مطرح شد و پس از مدتی به کلی محو شد! من که نتوانستم بادکنک را با گاز شهری پر کنم. شاید بقیه هم همین مشکل را داشتند. اما این طرح نایلون فریزر خیلی عالی جواب داد. من یک اتاق دارم که پنجره ای رو به کوچه دارد. پیچ شیلنگ گاز هم با نوک یک چاقوی میوه خوری به راحتی باز شد. سه شب قبل در کمتر از نیم ساعت 8 تا بادکنک که کاغذی ضمیمه شان بود به آسمان فرستادم:««احمدی نژاد دروغگو،،رئیس جمهور تقلبی»» نمی دانم سرنوشت آنها چه شد. فقط دیدم که آرام آرام اوج گرفتند و ناپدید شدند.هیچ کس هم به من ایمیل نزد. من ایمیل خودم را روی کاغذ نوشتم minoo6060@gmail.
یک روز صبح در فرصتی مناسب چند بادکنک فریزری دیگر را امتحان کردم. می رفتند و حسابی اوج می گرفتند و ناپدید می شدند. به این نتیجه رسیدم بهتر است کنار کاغذی که می چسبانم یکی دو تا سوراخ کوچک با چوب کبریت ایجاد کنم تا به مرور گاز خارج شود و بادکنک فرود بیاید. البته باز هم حسابی دور شد ولی حدود 20 دقیقه در آسمان بازیگوشی می کرد و من می دیدمش. فکر کنم هوای آرام صبح تا ظهر که باد شدید نباشد مناسب تر است. کاغذ 10 در 7 سانتیمتر خوب است. اگر پرینتر داشته باشید می توانید با فونت ریز، کلی مطلب رویش چاپ کنید. این طرح جواب می دهد. امتحان کنید. فعلا که در شهرستان با چند نفر از دوستانم شروع کرده ایم. کاش تهران بودم. متظرم روزی یکی از این قاصدکهای اعتراض جلوی چشم پدرم فرود بیاید تا عکس العملش را ببینم!

۳ نظر:

میرزا گفت...

عالی!!! الان به فکرم رسید کاریکاتورهای توپ هر روز رو میشه از اینترنت گرفت و فرستاد. من پرینتر دارم. اگه ندارین یکی بخرین. با پنجا شصت تومن میشه یه چیز کار را انداز خرید. ندارینم حتما دوست تایپ و تکثیری آشنا دارین دیگه! بجنبید که غفلت موجب پشیمانی است. همین فردا کاریکاتور آقا رو که داره رنگ سبز پرچم ایران رو جدا می کنه(جر می ده) می فرستم هوا!!اما سیا سفیده این پرینتر من. آخه مردم از کجا بفهمن داره رنگ سبزو میککنه؟؟؟

ناشناس گفت...

ببینید من امتحان کردم. یک سوراخ کوچولو زیر و یکی هم بالای بادکنک در لحظه پرواز ایجاد کنین تا خیلی دور نشود. البته باز هم فرودش را ندیدم. ضمنا رنگ روغن سبز زدم سنگین شد پرواز نکرد. باید فقط با ماژیک رنگ شود. یک کار دیگر میشود کرد با وصل کردن پنج یا شش تا پلاستیک به هم که یک حلقه درست شود یا به صورت یک رشته درآیند. من چون بدم می امد اسم احمدی را بنویسم فقط نوشتم یاحسین میرحسین.

ناشناس گفت...

استفاده از پیک سبز برای پخش کردن اعلامیه از هوا
بادکنک هایتان را بیخود به هوا نفرستید از آنها برای اعلامیه پخش کردن استفاده کنید

این کار هزاران فایده و حسن دارد و تنها عیبش سختی آن نسبت به هوا کردن بادکنک تنها است در این روش شما باید ده ها بادکنک را بهم بسته و اعلامیه ها را به آنها بسته و رها کنید تا بعد از ترکیدن یا تکان خوردن بادکنک ها در ارتفاع بالا اعلامیه ها از بالا به پایین فرود بیایند.