بادکنک های اعتراض (3)

ایده بادکنک برای من خیلی جالب بود. البته بادکنک که نه همان نایلون فریزر پر از گاز شهری. اما این بار تصمیم گرفتم یک بادکنک بزرگتر بسازم. در مغازه های فروش نایلون و پلاستیک کمی جستجو کردم و نوعی کیسه نایلونی بسیار نازک و بزرگ پیدا کردم که فروشنده می گفت به عنوان سفره یک بار مصرف در مساجد و تکیه ها استفاده می شود. این نایلونها به صورت توپی عرضه می شوند. یک توپ 25 متری را به قیمت 800 تومان خریدم. حدود 5/1 متر از آن را برش زدم و یک طرفش را با نوار چسب بستم. ته آن را گره زدم و بعد پر از گازش کردم. راستش وسط کار حسابی ترسیدم. یک لحظه با خودم گفتم اگر در اثر الکتریسیته ساکن این حجم گاز منفجر شود که دخلم آمده. به هر حال کامل پرش کردم و سرش را هم بستم. حسابی تقلا می کرد که از دستم رها شود و برود به سقف بچسبد. با ماژیک رویش نوشتم «موسوی» که البته کاش قبل از باد کردنش می نوشتم تا بدخط نشود و بعد تعدادی روبان سبز چسباندم و کاغذهایی با این پیغام «رئیس جمهور قانونی ایران، میرحسین موسوی- شما هم با یک بادکنک پر از گاز شهری اعتراض خود را به آسمان بفرستید. همه با هم تا استعفای احمدی نژاد دروغگو». این کاغذها را قبلا پرینت گرفته بودم. ضمنا با توجه به کشش زیادی که بادکنک برای بالا رفتن داشت تعداد و اندازه روبان ها را طوری تنظیم کردم که سنگینی آنها سرعت بالا رفتن بادکنک را به حداقل برساند. جالب بود که یک CD را هم می توانست با خود بالا ببرد که البته CD مناسبی آماده نداشتم. سرانجام بادکنکی که تقریبا هم قد خودم شده بود آماده پرواز شد. ابتدا به درخت بستمش و یکی دو تا عکس گرفتم و بعد رهایش کردم. هر لحظه منتظر جیغ یکی از همسایه ها بودم که فکر کند سفینه ای فضایی درحال بازگشت به خانه اش است. حدود یک ربع در آسمان می دیدمش و بعد آنقدر از من دور شد که ناپدید شد. امیدوارم از شهر خارج نشده و در جای مناسبی فرود آمده باشد. همین. «میلاد»
در همین زمینه: بادکنک های اعتراض (2) بادکنک های اعتراضی (1) همراه با کارت ویزیت رئیس جمهور موسوی

پیشنهادهای تکمیلی

*علی گفت: چگونه بادکنک را با گاز شهری پر کنیم:اگر نتوانسته اید بادکنک را با گاز شهری پر کنید دلیلش به کار نبستن یک نکته ساده است. ابتدا زحمت بکشید و بادکنک را با دهانتان باد کنید و بگذارید پنج دقیقه ای به همان حال بماند. سپس بادش را خالی کنید. می بینید که بادکنک نازک شده است. حالا می توانید با گاز شهری پرش کنید. به همین سادگی! تصویری که فرستاده ام یک بادکنک سبز است که یک دم، دوتا گوشواره پلاستیکی و یک برگه اعلامیه هم به آن اضافه شده است. چون سر ظهر بود تابش نور خورشید در هنگام عکاسی رنگش را پراند. این بادکنک پس از ده دقیقه و در حالی که بسیار دور شده بود ترکید و به آرامی سقوط کرد. شاید بهتر باشد کامل پر گاز نشود و در هنگام عصر به پرواز درآید. موفق باشید. به قول یکی از دوستان: همه با هم تا استعفای دولت کودتا.

ناشناس گفت: از پیک سبز برای پخش کردن اعلامیه استفاده کنید. بادکنک هایتان را بیخود به هوا نفرستید از آنها برای اعلامیه پخش کردن استفاده کنید. این کار هزاران فایده و حسن دارد و تنها عیبش سختی آن نسبت به هوا کردن بادکنک تنها است در این روش شما باید چند بادکنک را به یک پایه مقوایی که کاغذ های اعلامیه را حمل می کند ببندید. این کاغذ ها به آسمان می روند و در اثر ترکیدن بادکنک ها و یا باد مخالف و تغییر جهت کاغذ ها به پایین می ریزند.
*علی گفت: می توان تاریخ راه پیمایی های بعدی را روی برگه ها نوشت.
*مینو گفت: بهتر است یکی دو تا سوراخ با چوب کبریت روی پلاستیک ایجاد کنیم تا خیلی اوج نگیرد و به مرور فرود بیاید.
*ناشناس گفت: می توان چند تا از این بادکنکها را به هم وصل کرد تا بیشتر جلب توجه کنند.
*میرزا گفت: اگه پرینتر دارین میشه روی این برگه ها تازه ترین کاریکاتورها رو چاپ کرد.

۵ نظر:

ناشناس گفت...

بادکنک هایتان را بیخود به هوا نفرستید از آنها برای اعلامیه پخش کردن استفاده کنید.برای این کار باید تعدادی برگه اعلامیه را با استفاده از وسیله ای به آسمان برد و از آنجا رها کرد.بعنوان ساده ترین روش استفاده از
پیک سبز پیشنهاد می شود . چند بادکنک را به یک پایه مقوایی که کاغذ های اعلامیه را حمل می کند می بندیم و این کاغذ ها به آسمان می روند و در اثر ترکیدن بادکنک ها و یا باد مخالف و تغییر جهت کاغذ ها به پایین می ریزند.

ناشناس گفت...

چطوره عكس ديكتاتورها رو بر عكس وصل كنيم به بادكنك ها؟!

ناشناس گفت...

http://friendfeed.com/alimusavi/c8637db0

ناشناس گفت...

http://friendfeed.com/alimusavi/c8637db0

ناشناس گفت...

سلام من یک کیسه فریزر را برای امتحان با گاز شهری پر کردم اما هوا نرفت اشکال کار از کجا است؟