گوناگون

سایر پیشنهادها:

طرح اسکناس:
بیایید با یک جنبش آرام همراه شویم. بر روی اسکناسهای ترجیحا درشت فریاد و شعارمان را بنویسیم و آنرا خرج کنیم. می توان چندین اسکناس نوشته شده را لای بسته های پول قرار داد تا سيستم بانكي احمدي نژاد آنها را برايمان به راحتی پخش نمايد. تصور كنيد اگر هر طرفدار موسوي روزي فقط يك اسكناس را به اين صورت خرج كند روزي بيست ميليون اسكناس وارد جريان پولي كشور شده و دولت را به زانو در ميآورد. بهتر است از فروشگاه هايي كه آشنا نيستند خريد كنيم و اسكناس را به پشت روي پيشخوان قرار دهيم. البته اين اقدام هرگز به پاي اقدام عملي نخواهد رسيد ولي در اين شرائط بهترين و بدون خشونت ترين روش اعتراض همين است. دوستان اين كار را به يك جنبش طولاني تبديل كنيم و فراموش نكنيم كه ندا با چشمان باز مرد ننگ بر همه ما اگر با چشمان بسته زنده بمانيم.
این طرح را چندین نفر پیشنهاد داده اند. از جمله: این وبلاگ ، و یک نمونه تصویر اسکناس

تحریم اس ام اس: NO SMS مخابراتی که در روزهای سرنوشت ساز، برای جلوگیری از اطلاع رسانی ما، sms ها را قطع کرد حالا باید تحریم شود. از این به بعد از فرستادن اس ام اس های بی مورد از قبیل جوک و شوخی پرهیز می کنیم و به چنین پیام هایی پاسخ نمی دهیم.

تحریم جشنواره ها، مراسم و مسابقات: شرکت نکردن در کلیه گردهمایی ها و مراسم و جشن هایی که دولتی است. تحریم مسابقات ورزشی به ویژه نرفتن به تماشای مسابقات فوتبال بسیار موثر و تاثیر گذار است. این یعنی یک قهر عمومی و دهن کجی به حکومت.

پاشیدن رنگ سبز به در و دیوار ادارات دولتی: یک پیشنهاد دارم دوستان اگه می تونن انجام بدن. ساخت تخم مرغ رنگی. (خانم ها می تونن به آقایون در این زمینه کمک کنند) به این ترتیب که محتویات تخم مرغ رو از یک سوراخ کوچک خارج می کنید و توش رنگ سبز می ریزید، و اون سوراخ رو می پوشونید(طوری که رنگ خشک نشه). بعد این تخم مرغ ها رو در حین این که با ماشین و یا موتور در حال عبور هستید به دیوار برخی از سازمان های دولتی و یا عکس مقامات در سر در شهرداری ها و یا هر جای دیگه ای که فکر می کنید خوبه پرتاب کنیداین کار صرفا در شب انجام بشه و مواظب هم باشید. Aviz(این یک پیشنهاده فقط.)

مجموعه ای از راهکارها و نظرات:

بی‌خشونتی: مصاحبه‌ای با دکتر برایان مارتین در وبلاگ فانوس آزاد

وبلاگ حرف حسابی

خونسرد باشیم: تکلیف مشخص شد؛ راه های بعدی این هاست

استرالیا-روزمره

لینک دانلود کتاب:

از دیکتاتوری تا دموکراسی http://aeinstein.org/organizations/org/Farsi-FDTD.pdf

۱ نظر:

میم.بنیاد گفت...

یک پیشنهاد: الان اوج گرماست. در فرایند تولید و عرضه مرغ(من خودم این کاره ام!) ، سردخانه کافی برای انبار کردن مرغ پیش بینی نشده و طوری برنامه ریزی شده که مرغ ها پس از کشتار بلافاصله به یخچال مغازه دارها منتقل شوند. بیایید یک هفته مرغ نخریم! حتما می دانید که دولت روی افزایش قیمت مرغ ، حساس است. بارها دیده ایم که با بالا رفتن قیمت مرغ دولت وارد عمل شده و سعی کرده قیمت را کنترل کند. تحریم ما بازار مرغ را به هم می ریزد اگر چه برای مدتی مغازه دارهای خرده پای فروش مرغ را به زحمت می اندازد اما مطمئن باشید برای جنبش سبز و اکثریت مردم مفید خواهد بود. دست کم همبستگی و قدرت ما را به رخ کودتاچیان می کشد. از همین شنبه 10مرداد تا 16 مرداد مرغ بی مرغ.اگر پایه اید بسم الله!