بادکنک های اعتراضی

میلاد از تهران:
راه های زیادی برای فرستادن بادکنک ها دیده ام که در سایتهای مختلف گفته شده اما این روش که می گویم بسیار ساده و عملی است. همین الان در خانه وسایلش را دارید. امتحان کنید.
راهنمای آسان ساخت باد کنک:
1- یک نایلون فریزر معمولی را بردارید، روی آن با ماژیک سبز موارد لازم را بنویسید و در صورتی که استعداد نقاشی دارید از آن هم بهره ببرید.
2- حالا با یک نوار چسب به درازای عرض نایلون، در ِِ آن را بچسبانید و البته حدود یک سانتیمتر را باز نگه دارید و از همین قسمت نایلون را کاملا با گاز شهری پر کنید. سپس یک سانتیمتر باقی مانده را هم با چسب بچسبانید.
3- روی تکه ای کاغذ به اندازه یک کارت ویزیت معمولی، جمله یا شعار دلخواه خود را بنویسید و آن را به یک گوشه بادکنک بچسبانید.
4- برای زیبایی این بادکنک می توانید مقداری پلاستیک سبز را رشته رشته برش بزنید و به انتهای کارت ویزیت بچسبانید.
5- بادکنک شما آماده پرواز و فرو رفتن در چشم متقلبان دروغگو است.
لطفا عکس های زیبای بادکنک های خود را بفرستید تا در اینجا درج شود.


به این نکته ها توجه کنید:
- چسباندن در نایلون به جای گره زدن آن، موجب می شود بادکنک خوش فرم تر شود و هم این که گاز بیشتری در آن جا بگیرد و بهتر پرواز کند.
- جنس کارت ویزیت از کاغذ معمولی باشد چرا که مقوا یا شومیز، سنگین است و بادکنک هوا نمی رود. این کارت ویزیت را با سلیقه تمام طراحی کنید (و نه مثل من با عجله) تا پس از سقوط بادکنک پیام شما به شکلی چشم نواز به یک مخاطب ناشناس برسد. یکی از دوستان، نمونه ای کارت ویزیت طراحی کرده است که در ادامه می بینید. اگر یک پرینت رنگی A4 از آن بگیرید، تعداد 10 عدد کارت ویزیت دارید.

بر روی عکس کلیک کنید تا نمونه با کیفیت بهتر آن را دانلود کنید.

- دقت کنید رشته های سبز آن قدر سنگین نباشند که مانع پرواز بادکنک شوند.
- موارد احتیاطی برای استفاده از گاز شهری را در نظر داشته باشید تا به نفرین محمود دچار نشوید. همچنین با توجه به این که امسال توسط آغا سال اصلاح الگوی مصرف نامیده شده بلافاصله پس از پر شدن بادکنک، شیر گاز را ببندید!
و این نکات را هم در نظر داشته باشید:
دوستان پیشنهاد کرده اند جمعه ها ساعت 1 همزمان با نماز جمعه به طور هماهنگ بادکنک ها را به پرواز در آوریم. البته بد نیست علاوه بر این ساعت خاص، هر روز و هروقت که فرصتی داشتید و مانده بودید چکار کنید یا حوصله تان سر رفته بود یک بادکنک هوا کنید، حتی اگر منزلتان نزدیکی گردان 117 عاشورا است و احتمال دارد مورد اصابت گلوله برخی افراد خرابکار در لباس بسیجی قرار بگیرید، می توانید شبها این کار را بکنید. به هر حال پیام شما در روشنای روز به کسی خواهد رسید.
رمز موفقیت یک برنامه در سماجت و پیگیری آن است. انتظار نداشته باشید یک هفته بعد «دولتِ کودتا» سقوط کند. ادامه این برنامه موجب گسترده شدن آن به شهرستان ها خواهد شد، متقلبان ممکن است در ظاهر، خودشان را بی تفاوت نشان دهند یا حتی ما را مسخره کنند، اما مطمئن باشید خواب از چشمشان می پرد. در نظر بگیرید در یکی از سفرهای استانی محمود و رفقا، ناگهان کارتهای ویزیت سبز ما بر سرشان ببارند.
این مطلب را کاملا جدی و امیدوارانه می گویم: «شاید انقلاب ما، نه مخملی و نه رنگی، چه بسا انقلاب بادبادکها نام بگیرد.»
پیروز باشیم
پیشنهادهای تکمیلی:
*علی گفت: می توان تاریخ راه پیمایی های بعدی را روی برگه ها نوشت.
*مینو گفت: بهتر است یکی دو تا سوراخ با چوب کبریت روی پلاستیک ایجاد کنیم تا خیلی اوج نگیرد و به مرور فرود بیاید.
*ناشناس گفت: می توان چند تا از این بادکنکها را به هم وصل کرد تا بیشتر جلب توجه کنند.
*میرزا گفت: اگه پرینتر دارین میشه روی این برگه ها تازه ترین کاریکاتورها رو چاپ کرد.

۴ نظر:

Unknown گفت...

با سلام . من فکر میکنم روی کاغذها که میخواهیم به بادکنکمون وصل کنیم تاریخ برگذاری راهبیمایی ها را ذکر کنیم که اطلاع رسانی هم شود.به امید سرنگونی دیکتاتور

Unknown گفت...

سلام! مهندس میرحسین عزیز گفته بود راهی برای اعتراض پیدا کنید که زنان باردار و کودکان هم بتوانند در آن مشارکت کنند.یک دختر با مادری سنتی و پدری که کارت بسیج فعال دارد در یک شهرستان چه می تواند بکند؟ فقط اندکی اینترنت و یادداشت و ایمیل... البته با احتیاط کامل از ترس کنترل پدر جان! طرح بادکنک سبز قبلا در بالاترین بارها مطرح شد و پس از مدتی به کلی محو شد! من که نتوانستم بادکنک را با گاز شهری پر کنم. شاید بقیه هم همین مشکل را داشتند. اما این طرح نایلون فریزر خیلی عالی جواب داد. من یک اتاق دارم که پنجره ای رو به کوچه دارد. پیچ شیلنگ گاز هم با نوک یک چاقوی میوه خوری به راحتی باز شد. سه شب قبل در کمتر از نیم ساعت 8 تا بادکنک که کاغذی ضمیمه شان بود به آسمان فرستادم:««احمدی نژاد دروغگو،،رئیس جمهور تقلبی»» نمی دانم سرنوشت آنها چه شد. فقط دیدم که آرام آرام اوج گرفتند و ناپدید شدند.هیچ کس هم به من ایمیل نزد. من ایمیل خودم را روی کاغذ نوشتم minoo6060@gmail. یک روز صبح در فرصتی مناسب چند بادکنک فریزری دیگر را امتحان کردم. می رفتند و حسابی اوج می گرفتند و ناپدید می شدند. به این نتیجه رسیدم بهتر است کنار کاغذی که می چسبانم یکی دو تا سوراخ کوچک با چوب کبریت ایجاد کنم تا به مرور گاز خارج شود و بادکنک فرود بیاید. البته باز هم حسابی دور شد ولی حدود 20 دقیقه در آسمان بازیگوشی می کرد و من می دیدمش. فکر کنم هوای آرام صبح تا ظهر که باد شدید نباشد مناسب تر است. کاغذ 10 در 7 سانتیمتر خوب است. اگر پرینتر داشته باشید می توانید با فونت ریز، کلی مطلب رویش چاپ کنید. این طرح جواب می دهد. امتحان کنید. فعلا که در شهرستان با چند نفر از دوستانم شروع کرده ایم. کاش تهران بودم. متظرم روزی یکی از این قاصدکهای اعتراض جلوی چشم پدرم فرود بیاید تا عکس العملش را ببینم!

ناشناس گفت...

بادکنک هایتان را بیخود به هوا نفرستید از آنها برای اعلامیه پخش کردن استفاده کنید.برای این کار باید تعدادی برگه اعلامیه را با استفاده از وسیله ای به آسمان برد و از آنجا رها کرد.بعنوان ساده ترین روش استفاده از
پیک سبز پیشنهاد می شود . چند بادکنک را به یک پایه مقوایی که کاغذ های اعلامیه را حمل می کند می بندیم و این کاغذ ها به آسمان می روند و در اثر ترکیدن بادکنک ها و یا باد مخالف و تغییر جهت کاغذ ها به پایین می ریزند.

mojtaba mostafavi گفت...

سلام این دولت برایه همه چی‌ پول دارند ولی‌ نه برای یارانه‌ها . هی‌ میگن نیروی هسته‌ای تو نگو ما باید از حالا به بعد هسته بخوریم چون از خورشت الو فقط هستش گیرمون میاد. ما نیروی هسته‌ای می‌خواهیم بزنیم تو سرمون. نه قدرت خرید داریم نه میتونیم از حالا با بعد جایی برویم چون اقایون بنزین را حسابی‌ بالا بردند. آقای احمدینژاد حق نفت ما که گفتی‌ سر سفره هر خانواده ایرانی‌ میاری کو؟ همه رو دادید به عربهای سنی تو غزه بخورند تا عکستون رو همهجای فلسطین بزنند. نه نیروی اتممیت رو می‌خواهیم نه کمکت به غزه. یادت نره که همین ما بسیجیهایی که همه یارانه‌ها رو ازشون بریدی ما باعث شدیم که جنابعالی هنوز رئیس جمهور باشید.